Ігри, що сприяють формуванню соціальних навичок

22.09.2009 10:26 Редактор
Печать

У цьому розділі представлені в основному ігри з правилами. Вони створюють умови, що потребують від дитини певних вольових зусиль, необхідних для досягнення успіху. Ігри сприяють формуванню доброзичливих відносин малюка з однолітками й дорослими.

А ЩО В НАС НА НІЖКАХ?
Мета:   зміцнення м'язово-зв'язкового апарату ніг і тулуба, формування правильного виконання команд.
Матеріал:   різнокольорові стрічки, різне взуття, килимок.
Хід гри
Дитина лежить на спині, витягнувши прямі зімкнуті ноги. Ведучий щоразу пов'язує на її стопу різні стрічки так, щоб дитина не бачила взуття. За командою «А що в нас на ніжках?» дитина піднімає носки й одночасно голову, дивиться на ноги на рахунок 1,2,3,4, повільно опускає на килимок голову, потім ноги.
Дорослий контролює положення хребта дитини, яка повинна всією спиною притискатися до килимка.

ОБРУЧІ
Мета: тренування різнобічної координації рухів, зорової, слухової, моторної пам'яті, спритності, швидкості реакції на сигнал (команду); формування вміння узгоджувати свої дії з діями інших членів команди; розвиток функції подиху.
Матеріал:   обручі.
Хід гри
Діти стоять або сидять. Ведучий котить обруч до протилежної стіни зали. Діти біжать за ним і приносять обруч ведучому, той знову котить обруч і при цьому дає команду: «Покотили обручі!». Діти котять уже власні обручі.
Потім ведучий і діти високо піднімають обручі й зі словами: «Підняли високо-високо» — витягуються, дивляться вгору. Потім надягають обручі через голову на себе та, опускаючи на підлогу, промовляють: «Бух, бух, упав обруч». Переступають через обручі й катають їх по кімнаті.                                                                                              
Перемагають ті, хто більш чітко й красиво виконає завдання.

ЗАЇНЬКА-ПАЇНЬКА
Мета: розвиток координації рухів, підвищення емоційного тонусу, розвиток почуття ритму й навички виконувати команди.
Хід гри
Ведучий стає навпроти дитини та просить її повторювати за ним рухи відповідно до слів пісні:

«Заїнька, поклонися,
сіренький, поклонися,
Ось так, ось сяк поклонися!
(Кланяється в різні боки.)


Заїнька, повернися,
сіренький, повернися,
Ось так, ось сяк повернися!
(Повертається,руки на поясі.)

Заїнька, гупни ніжкою,
сіренький, гупни ніжкою,
Ось так, ось сяк гупни ніжкою!»
(Гупотить по черзі кожною ногою.)

Ведучий уважно стежить за правильним виконанням рухів, спостерігає за тим, щоб діти не були перевтомлені й занадто збуджені.

РІЗНОКОЛЬОРОВІ МАШИНИ
Мета: розвиток координації зорового, слухового й моторних аналізаторів, уміння орієнтуватися в просторі, узгоджено діяти за командою, розрізняти кольори.
Матеріал: три різнокольорові прапорці й жетони цих самих кольорів за кількістю учасників.
Хід гри
Ведучий показує дітям жетони й називає кожному колір жетона. Потім показує колір свого прапорця або жетон такого самого гольору та пояснює: «Коли прапорець цього кольору піднятий, а в тебе є такого ж кольору жетон, ти "їдеш в автомобілі". Коли прапорець опущений, ти "повертаєшся в гараж" (сідаєш на стілець)».
Після того як діти все зрозуміли, починається гра. Ведучий має стежити, щоб усі дії виконувалися чітко й без помилок.

БУДУЄМО ЛЯЛЬЦІ КІМНАТУ
Мета: викликати в дитини бажання піклуватися про ляльку; вивчити назви предметів меблів; розширити уявлення, пов'язані з облаштуванням кімнати для ляльки.
Матеріал: лялька, іграшкові меблі (стіл, стільці, ліжко), чайний посуд.
Хід гри
На столі перед дитиною стоять меблі для ляльки Катрусі: два стільці, стіл, шафа для білизни, ліжко, диван, крісло. Дорослий називає предмети меблів, а дитина повторює.
«Наша Катруся, — розповідає дорослий, — купила нові меблі. Вона покаже нам свої покупки, а ми порадимо їй, як розмістити меблі в кімнаті». Дорослий пропонує дитині розглянути меблі, потім розставляє їх.
«Подивитися» на Катрусині меблі приходить «песик». Дитина розповідає йому, які меблі купила лялька. Дорослий спонукає дитину використовувати в мовленні слово «меблі».
Песик намагається «запам'ятати» назви предметів меблів, але «плутає» стілець із кріслом, диван із ліжком.
Дорослий пропонує пограти в гру «Чого бракує?», щоб допомогти песику «запам'ятати» нові слова. Дитина закриває очі, а дорослий ховає який-небудь предмет меблів. Дитина вгадує, якого предмета меблів не вистачає.
Гра повторюється три-чотири рази.

ПАЛЬЧИК ОБ ПАЛЬЧИК
Мета: виконання дій за командою, координація рухів рук.
Хід гри
Дитина сидить напроти ведучого. Під пісеньку ведучого вона повторює за ним рухи:

Пальчик об пальчик тук і тук.   (Повторити два рази.)
Плескай, плескай, плескай!       (Плескати в долоні.)
Ніжками тупоти, тупоти!            (Повторити два рази.)
Сховалися, сховалися!                (Закрити обличчя руками.)
Пальчик об пальчик тук і тук.    (Повторити два рази.)

ЛАДУСІ
Мета:  координація рухів, збільшення амплітуди рухів у суглобах рук і кистях, координація слухового аналізатора й рухів за командою.
Хід гри
Ведучий показує, як треба робити стуки, дитина копіює ведучого. Потім за командою ведучого робить стуки: перед собою, над головою, за спиною, у положенні стоячи, сидячи навпочіпки, лежачи на спині, лежачи на череві. Ведучий задає темп (ладусі, ладусі ...плеск, плеск).
Необхідно дуже уважно стежити за частотою дихання й емоційним збудженням, почервонінням або зблідненням шкіри, пітливістю обличчя. 

КОШЛАТИЙ ПЕС
Мета: загальне зміцнення м'язів ніг; виховання терпіння, розвиток швидкості реакції, підвищення емоційного тонусу; розвиток уміння керувати власною поведінкою (не бігти до кінця тексту), зближення й об'єднання дітей.
Хід гри
Ведучий вибирає за допомогою лічилки «пса». «Пес» сидить осторонь. Діти повільно йдуть до нього, промовляючи:

Ось і пес сидить кошлатий,                    
Носик свій сховавши в лапи
Тихо, мирно він сидить.
Ходім, його розбудимо,
Подивимось, що ж буде.

Діти тихенько підходять і плескають у долоні. «Пес» підхоплюється й ловить дітей. Гра повторюється три-чотири рази.

АВТОМОБІЛІ Й ГОРОБЧИКИ
Мета: навчити малят керувати власною поведінкою, дотримуватися правил; учити терпіння, координації рухів.
Хід гри
Ведучий креслить кола — «будиночки» для горобчиків, розповідає, як горобці клюють зернятка на дорогах. Коли проїжджають машини, вони ховаються у свої будиночки.
Дітей об'єднують у дві команди: одні — горобчики, інші — автомобілі.

Галанов О.С.
Психічний і фізичний розвиток дитини від трьох до п'яти років

Помоги другим! Жми
Еще про:

Читайте еще на эту тему: