ДОШКОЛЁНОК - развитие ребенка, подготовка к школе в Киеве

Главная Развивающие игры Ігри, що допомагають дитині розвиватись


Ігри, що допомагають дитині розвиватись

E-mail Печать PDF

Як відомо, під час ігрової діяльності вчитися набагато цікавіше. Ви можете запропонувати дітям виконати такі ігрові розвивальні вправи.

Розкладемо по порядку
Висипте в миску намистинки двох кольорів (приблизно по 5—7 намистинок кожного кольору) і праворуч від миски поставте два блюдечка. Запропонуйте: «Давай в одне блюдечко складемо всі червоні намистинки, а в інше — всі зелені». Щоб пожвавити гру, скажіть, наприклад, що це пригощання для ведмедика і зайчика, причому ведмедик любить тільки вишні, а зайчик — тільки аґрус. Перекладати намистинки треба по одній, беручи трьома пальцями (покажіть). Якщо які-небудь намистинки впадуть на стіл, попросіть підібрати їх з допомогою совочка. Обов'язково доведіть роботу до кінця — ця навичка дуже важлива. Тому спочатку беріть менше намистинок.

Чарівне сито
Скажіть: «У цій чашці перемішані рис і манка (покажіть окремо крупиці рису і манки). Як вибрати звідси всі рисові зернятка? Це важко зробити навіть твоїми маленькими і спритними пальцями. Але тобі допоможе сито!» Відокремлення однієї крупи від іншої для дітей схоже на фокус. Поясніть, чому так виходить, насипавши в сито спочатку одну манку, а потім — суміш круп. Просіяний рис треба пересипати в приготовану тарілку. Порадійте разом з малюком досягнутому результату.

Виловимо з води
Налийте в миску воду й киньте туди декілька дрібних предметів: шматочки пробки, гілочок тощо. Запропонуйте малятам з допомогою маленького сита з ручкою виловити всі ці предмети і скласти їх у тарілку, що стоїть на підносі праворуч від миски. Сито малюк повинен тримати в правій руці. Можна взяти одне сито, і малюки по черзі будуть виловлювати предмети з води.

Не просип і не пролий!
Спочатку насипте в глек трохи крупи і покажіть малятам, як, тримаючи глек правою рукою і притримуючи лівою, пересипати крупу в склянку, що стоїть зліва від глека. Усі зерна, що розсипалися, дитина повинна змести щіткою в совок.Не забудьте похвалити дитину, якщо вона акуратно прибере просипане. Переходити до переливання слід лише тоді, коли дитина добре освоїть пересипання.
Допоможіть розпочати і закінчити переливання — це для дитини дуже складно. Покажіть, як зібрати пролиту воду губкою.

Ліпимо колобків, ковбаски і млинчики
Дайте малюкам невеликі розім'яті шматочки пластиліну. Запропонуйте приготувати святковий обід для ляльок. Покажіть, як робити «колобків» (скочувати кульки), «ковбаски» і «млинчики». Потім із цих заготовок можна «зібрати» фігури людей і тварин. Допомагаючи дітям, не стримуйте їхню фантазію, подолайте спокусу ліпити замість них.

Відкрий і закрий!
Вигадайте гру: наприклад, маля може бути лікарем, у якого багато баночок з ліками, або господинею, яка тримає в баночках різні крупи. Поставте перед дитиною декілька маленьких баночок із закритими кришками (банки повинні відрізнятися розміром і формою). Запропонуйте відкрити всі баночки, а потім знову закрити, правильно підібравши кришки. Якщо кришки закручуються, простежте, щоб малюк крутив кришку, а не банку.

Була калюжа — і немає її
Ця вправа має велике виховне значення: дитина, якщо пролила що-небудь, зможе прибрати за собою. Спочатку навчіть малюка переносити губкою воду з однієї тарілки в іншу. Поставте на піднос дві тарілки: ліворуч — з невеликою кількістю води, праворуч — порожню. Покажіть, як користуватися губкою, набираючи нею воду в одній тарілці та віджимаючи над іншою. Зверніть увагу на те, що вода не повинна капати з губки на піднос. Потім пролийте трохи води на піднос і покажіть, як витерти калюжу, зібравши її губкою.

Змети, але не просип!
Цю навичку малюки можуть використовувати щодня, допомагаючи-прибирати зі столу. Вони будуть радіти тому, що у них, як у дорослого, є свій обов'язок. Покажіть дітям, як тримати щітку правою рукою, як змітати нею зі столу, як підставляти совок, щоб сміття не падало на підлогу. Яскравий або темний кант по краю совка допоможе в цьому: совок треба підводити під кришку столу так, щоб канта не було видно,— тоді на підлогу нічого не присиплеться.

Нумо, вилови!
Поставте на піднос дві тарілки: ліворуч — глибоку, а праворуч — мілку. У глибоку тарілку налийте води і киньте декілька дрібних плаваючих предметів. Запропонуйте малюкам виловити їх поодинці ложкою і перекласти у мілку тарілку. Спочатку допоможіть їм, злегка направляючи руку. Стежте, щоб дитина правильно тримала ложку. Важливо довести вправу до кінця: всі предмети перенести в мілку тарілку, а пролиту воду треба зібрати губкою.

Пересипаємо ложкою
Поставте на піднос дві чашки: ліворуч — чашку з крупою, а праворуч — порожню. (Обидві чашки повинні бути сухими.) Спочатку, рухаючи рукою дитини, покажіть, як набрати неповну ложку крупи, дочекатися, щоб крупа перестала сипатися з ложки, і, плавно рухаючи рукою, перенести ложку до правої чашки і перекинути над нею. Допоможіть малюку набрати крупу, коли її залишиться мало (підкажіть, що треба нахилити чашку лівою рукою). Корисно поєднувати цю вправу з розміщуванням. Наприклад, дитина може сама насипати цукор у чай і розмішати його. Те саме можна робити під час гри в піску.

Готуємо ліки
Діти полюбляють розмішувати ложкою, наприклад, цукор у чаї. Однак це не завжди виходить: рухи у дитини ще різкі, ложка б'ється об чашку, чай виплескується. Допоможіть малюкові, рухаючи спочатку його рукою. Врахуйте, що дитині набагато цікавіше розмішувати у воді речовини, які, розчиняючись, забарвлюють її. Простежте щоб дитина правильно тримала ложку. Із цією вправою можна пов'язати багато ігор: приготування ліків, їжі тощо. Щоб дитина добре освоїла дії з ложкою, поєднуйте цю вправу з пересипанням ложкою.

Посипаємо доріжки 
Запропонуйте дитині посипати «піском» (манкою, пшоном) доріжку на столі шириною 3—5 см. Обмежте її чим-небудь, наприклад смужками паперу. Пограйте: доріжка може йти від одного викладеного із сірників будиночка до іншого. Пісок треба сипати трьома пальцями (склавши їх пучкою), не виходячи за краї доріжки. Граючи у дворі, можна робити доріжку між двома паличками, посипати «цукром» пісочний «торт» і тому подібне.

Обновлено 05.11.2009 17:38  

Для добавления комментария необходима регистрация и авторизация.

Реклама





Дочери собираются утром в школу. Младшая - первоклассница - просит старшую, восьмиклассницу, дать ей линейку. Старшая возмущается:
- Почему я должна тебе что-то давать? Сегодня тебе линейка нужна, завтра моя одежда, а послезавтра ты что, мой мозг попросишь?!
Младшая отвечает:
- Мозг не надо. Я его мерила - он мне мал.