ДОШКОЛЁНОК - развитие ребенка, подготовка к школе в Киеве

Главная Психология дошкольника Вольові якості дошкільника


Вольові якості дошкільника

Воля недарма вважається основою характеру, його стрижнем. Такі вольові якості особистості, як самостійність, рішучість, ініціативність, наполегливість, самовладання намічають шляхи й способи досягнення мети, допомагають долати перешкоди.






Витоки волі починають формуватися з розвитком у дитини самосвідомості та довільної регуляції поведінки: рівень довільності визначає, наскільки дитина може керувати своїми діями, досягати мети, не зупинятися на півшляху, повертатися до розпочатої справи, навіть якщо її відволікають.

Найбільш рання форма довільної поведінки - виконання дитиною інструкції дорослого, здійснення незвичної для неї дії не в результаті наслідування, а без демонстрації, тільки за словесними поясненнями.

Більш складна форма довільної поведінки — уміння поставити собі мету та прагнути її здійснити. Спочатку дії дитини невпорядковані, стихійні. Поступово дорослі формують у неї вміння стримувати свої безпосередні пориви, підкоряти миттєві бажання чомусь більш важливому.

Необхідно, щоб батьки розуміли, наскільки доньці (або синові) важко переключитися на щось інше, як емоційно забарвлені її (його) безпосередні пориви. Дорослий, який не забув власних дитячих проблем, знайде в собі сили не зірватися у відповідь на імпульсивний учинок дошкільника, зрозуміти причини цього вчинку. Не можна не враховувати і той факт, що в старшого дошкільника почуття все ще переважають над розумом, саме тому він найчастіше прагне здійснення будь-якого свого бажання, не оцінюючи це бажання належним чином із моральної точки зору. Далеко не завжди дошкільник здатний передбачити, які наслідки можуть спричинити його вчинки для оточуючих і навіть для нього самого.

Воля — типова людська якість, яка не може бути властивою жодній із вищих тварин.

Помилково вважати, що дитина народжується вольовою або безвольною.

Отже, розвиваючи дитячу активність, варто розвивати також і здатність до гальмування, довільного зусилля. І головне: у межах дитячого розуміння необхідно виробляти в дитини вміння критично оцінювати свої вчинки; навчати її робити не тільки те, що їй хочеться, але й те, що робити необхідно.

Розвиток здатності володіти собою допоможе дитині бути успішною в школі.

 

Для добавления комментария необходима регистрация и авторизация.

Реклама