ДОШКОЛЁНОК - развитие ребенка, подготовка к школе в Киеве

Главная Психология дошкольника Психогімнастика для дітей


Психогімнастика для дітей

Психогімнастика дозволяє коректувати поведінку дитини і знімати емоційну напругу. У ній використовуються корисні ігри для дітей, що дозволяють зняти тривожність, агресію, напругу, вчать саморегуляції і багато чому іншому. Наведемо деякі приклади. Відібрані ігри найбільш підходять для дітей старшого дошкільного віку.






Дитяча гра № 1. Дзеркало


Мета гри: ця гра допомагає дитині відчути себе вільно, розкритися, побачити себе збоку. Підходить для невпевнених у собі, пасивних дітей.


У грі можуть брати участь дві дитини або дитина і дорослий. Один гравець дивиться у «дзеркало» (на свого напарника), яке повторює всі його рухи. По черзі гравці міняються ролями.


Дитяча гра № 2. Сонечко і хмарка


Мета гри: зняти психічне напруження у дитини, навчити дитину регулювати свій емоційний стан.


Сонечко сховалося за хмаринку, стало прохолодно - потрібно згорнутися клубочком, щоб зігрітися, і затримати дихання. А ось сонечко вийшло з-за хмаринки, і стало жарко, розморило на сонечку - розслабляємося під час видиху.


Дитяча гра № 3. Хвилинка баловства



Мета гри: усунення агресії в дитини.


За сигналом дитині (дітям) пропонується побавитися - можна робити все, що дитині хочеться. Він може стрибати, бігати, кричати і т.п. Але по сигналу через 1-3 хвилини дитина повинна перестати бавитися. Домовтеся про стоп-дію другого сигналу заздалегідь.


Ця гра може трансформуватися в годину «можна» - година «тиша». Протягом одні.ї годинт дитині можна все: брати речі тата й мами, голосно грати, співати, кричати. Але протягом наступною годинт (за бажанням батьків, коли вони зможуть відпочити) дитина повинна грати тихо: малювати, ліпити тихесенько і т.п. Ця гра навчить дитину саморегуляції, зніме психоемоційне напруження.


Дитяча гра № 4. Зайчики та слоники


Мета гри: дає можливість дитині відчути себе сильним, сміливим, підвищує самооцінку.


Спочатку запропонуйте дитині бути несміливим зайчиком. Запитаєте, що робить зайчик, коли відчуває небезпеку? Тремтить. Покажіть це. Пригинає вушка, намагається бути менше, стати непомітніше, лапки та хвостик трусяться. Нехай дитина повторює. Попросіть показати, що відчуває зайчик, коли чує кроки людини, що робить при цьому. Скажіть, що тікає. Нехай дитина втече в інший бік кімнати. А що роблять зайчики, коли чують вовка? Нехай тікає в іншу кімнату.


А тепер ми буде слониками. Сильними, сміливими. Покажіть, щоб дитина повторила, як безстрашно, вільно ходять слони. Що слони роблять, коли бачать людину. Бояться? Ні. Вони дружать з людиною і спокійно йдуть далі. Покажіть це разом. Що роблять слони, коли бачать тигра. Не бояться. Показуйте з дитиною сміливого слона.


Після обговоріть з дитиною, ким йому сподобалося бути найбільше.


Дитяча гра № 5. Тренуємо емоції


Мета гри: тренування дитячих емоцій, навчання саморегуляції, зняття напруги.


Просимо дитини насупитися, як:
  • Осіння хмаринка;
  • Злий чоловік;
  • Сердитий дядько.
  •  
Просимо посміхнутися, як:
  • Буратіно;
  • Кіт на сонечку;
  • Хитра лисиця;
  • Сонечко.

Просимо показати, як злиться (зляться):
  • Два барана на містку;
  • Дитина, у якої забрали цукерку;
  • Людина, яку вдарили.

Просимо показати, як злякався:
  • Заєць вовка;
  • Малюк, який заблукав у лісі;
  • Кошеня, на якого гавкає собака.

Просимо показати, як втомився:
  • Тато після роботи;
  • Мураха, який тягнув велику паличку;
  • Людина, яка підняла щось важке.

Просимо показати, як виглядає:
  •  
  • Турист, який підняв важкий рюкзак;
  • Дитина, яка багато допомагала мамі;
  • Втомлений воїн після перемоги.

Завершити гру можна мімічним набором посмішок.

Дитячі ігри можуть бути не просто пізнавальними та розвиваючими. Психогімнастика пропонує такі ігри, які неодмінно допоможуть психіці вашої дитини. Спробуйте і ви не пошкодуєте.
 

Для добавления комментария необходима регистрация и авторизация.

Реклама



Авторизация



Дочери собираются утром в школу. Младшая - первоклассница - просит старшую, восьмиклассницу, дать ей линейку. Старшая возмущается:
- Почему я должна тебе что-то давать? Сегодня тебе линейка нужна, завтра моя одежда, а послезавтра ты что, мой мозг попросишь?!
Младшая отвечает:
- Мозг не надо. Я его мерила - он мне мал.