ДОШКОЛЁНОК - развитие ребенка, подготовка к школе в Киеве

Главная Развивающие игры Дидактичні ігри


Дидактичні ігри

E-mail Печать PDF

Дидактична гра «Небилиці від лисиці»
Дорослий читає дітям віршовані рядки. Малята уважно слухають та виправляють помилки в них, називаючи правильний місяць, а не той, про який говориться в тексті.

Лист з берізки облітає —
Місяць червень наступає.
(Листопад)

Розцвітають перші квіти —
Це, звичайно, лютий, діти.
(Квітень)

Тане сніг, біжать струмки —
Місяць вересень такий.
(Березень)

Новий рік стрічають радо
Тільки в травні всі малята.
(Січень)

Травень ніс дари мені —
Груші-яблука смачні.
(Вересень)

Ми святкуємо жнива.
Це вже жовтень — от дива!
(Серпень)

Снігу випало чимало —
Липня це пора настала.
(Грудня)

Назбира суниць Марина
У жарку серпневу днину.
(Червневу)

Грудень. Неповторна мить —
В вирій ластівка летить.
(Вересень)

 


Дидактична гра «Поясни весняні приказки»
Дорослий читає дітям фольклорні вислови за темою і просить малят пояснити їх зміст. Діти виконують завдання.
У березні день з ніччю стрічаються. (У березні настає час, коли тривалість дня та ночі однакові)
У березні кожух і без ґудзиків теплий. (У березні стає тепліше, можна легше одягатися)
У березні курка з калюжі нап'ється. (Багато талої води, бо розтає сніг)
Квітень з водою — травень з травою. (Вода, волога допомагає вирости рослинам)
Квітневий день рік годує. (У квітні починаються роботи в полях, на городах)
Квітневої роботи на май не відкладай. (Слід все робити вчасно)
Дощ у травні — врожай справний. (Від весняного дощу швидко ростуть овочі, фрукти, злаки)
Травень ліси одягає — літа в гості чекає. (У травні розпускаються листочки на всіх деревах)
У травні хоч пня вбери, і то красним буде. (Травень — пора пишного цвітіння різних квітів та садків)


Дидактична гра «Відгадай квітку»
Педагог пропонує дітям описати будь-яку лісову квітку так, щоб решта малят змогли відгадати її назву. У розповіді-описі дитина має розповісти про те коли квітка розцвітає, якого вона кольору, розміру, якої будови її листя, стебло тощо.
Наприклад:
Ця квітка розцвітає однією із перших, навесні. Квіточки в неї білі, схожі на дзвіночки. Листячко довгасте, блискуче. (Підсніжник)
Ця квітка цвіте пізньою весною. Листячко в неї завжди зелене, немов воскове, блискучі, овальної форми. Квіточки синьо-фіолетові, невеличкі. (Барвінок)
Ця квітка зацвітає рано навесні. Вона буває фіолетового або жовтого кольору. Квіточки дуже пахучі. Стебла рожеві, соковиті. Листочки на ній різьблені. (Ряст)


Дидактична гра «Сумна пора»
Діти, спираючись на спостереження та навідні запитання, розповідають про пізню осінь.
Чому сумним виглядає небо? (Небо похмуре, сіре, низьке, темне, печальне)
Чому сумними виглядають дерева та кущі? (Дерева та кущі темні, без яскравих барв, без листячка)
Земля також виглядає засмученою? (Так, вона тьмяна, мокра; осінній дощ поналивав калюж)
Який повіває вітер? (Сердитий, потужний, пронизливий, неприємний)
Яка погода переважає цієї пори? (Холодна, сира, незатишна, хмарна, дощова)


Дидактична гра «Назви сестричок віхоли»
Дорослий читає віршовані рядки, діти промовляють останні слова-рими.
Знов поземка стелиться —
Цілий день ... (метелиця/хурделиця)

Грійся, брат, біля каміна,
Бо надворі ... (хуртовина)

Вітер віє звідусіль —
Розходилась ... (заметіль)

Я сумую, в серці туга,
Бо лютує знову ... (хуга)
Якщо діти вагаються, вихователь може підказати їм правильне слово, а малюки мають чітко повторити його. Наприкінці гри діти називають усі слова-синоніми, дібрані до слова «віхола»: метелиця, хурделиця, хуга, завірюха, заметіль, хуртовина.


Дидактична гра «Розкажи про іграшку»
У гості до дітей прийшов ведмедик з кошиком іграшок. Ведмедикові подарували на день народження багато іграшок, але він не знає, як вони, називаються і як з ними потрібно гратись. Вихователь пропонує дітям допомогти ведмедикові, розказати  все про іграшку:
Як називається іграшка?
З чого зроблена?
Якого кольору, форми, розміру?
Як з нею можна гратись?
Вихователь пояснює хід гри: дитина підходить до столу, бере з кошика іграшку, показує дітям і все про неї розповідає ведмедикові  (без допомоги дорослого). Якщо дитина не може розповісти, ведмедик не розуміє  (виявляє незадоволення, хитає головою).   На допомогу виходить   інша дитина.


Дидактична гра «Хто як кричить?»
Для заняття потрібні картинки із зображенням кішки, собаки, кози та їхніх малят. Вихователь розповідає, що загубились малята тварин. Вони хотіли покликати своїх мам, але забули, як треба кричати. Дітям пропонують допомогти їм, а також пригадати, як кличуть кішку, кошенят, як мурчить кішка, як гарчить собака.


Дидактична гра «Де сховався язичок?»
Сьогодні веселий Язичок хоче співати різні пісні,— говорить вихователь.— А де живе Язичок? Як називається його будиночок? Чим він зачиняється? Що закриває зуби?»
Вихователь показує нескладні сюжетні картинки, а діти повинні відтворити відповідні звуки (плач дитини, гудок паровоза, рубання дров тощо).


Дидактична гра «Чий колір?»
Два столи. На одному в підставках сім різноколірних прапорців, на другому — по п'ять предметів різного кольору. Вихователь пояснює, що кожному предмету має відповідати свій прапорець, потрібно дібрати їх один до одного. Потім показує червоний прапорець і запитує, якого він кольору, які предмети слід покласти до червоного прапорця. Діти виконують завдання, називають предмети (червоний олівець, червоний кубик, червоне кільце, червоний ґудзик, червона  квітка).  Гра продовжується.


Дидактична гра «Скажи навпаки»
Вихователь називає слово, а діти повинні назвати слово з протилежним значенням.

Іменники
день — ніч                
сонце — місяць         
темрява — світло      
тиша — галас            
зима — літо               
радість — горе          
сміх — сльози    

Прикметники
високий — низький   
тонкий — товстий    
великий — маленький    
широкий — вузький     
м'який — твердий      
білий — чорний                       
солодкий — кислий    

Прислівники
холодно — тепло
темно — світло
добре — погано
радісно — сумно
твердо — м'яко
мокро — сухо
високо — низько

Читайте еще на эту тему:

 

Для добавления комментария необходима регистрация и авторизация.

Реклама





Саша, 4 года
Рассказываю сказку "Гуси-лебеди":
- Спрятались сестричка с братиком под яблоньку, яблонька веточки наклонила, страшные птицы мимо и пролетели.
Саша:
- Как же! Пролетели! Ножки-то из-под веток видно было.