ДОШКОЛЁНОК - развитие ребенка, подготовка к школе в Киеве

Главная Методики развития ребенка Вальдорфська педагогіка


Вальдорфська педагогіка

У вальдорфській педагогіці вважається, що фізичний та інтелектуальний розвиток дітей не потребує форсування ззовні. Дорослі повинні піклуватись про те, щоб у дітей було достатньо можливостей для рухливих ігор у приміщенні й на повітрі. Діти повинні мати можливість стрибати, лазити, бігати, ходити, що вимагає спеціального майданчика для прогулянок та обладнання, яке допомагало б дітям задовольнити природні потреби в активному русі.

 






У вальдорфському дитячому садку значна увага приділяється вільній грі, надаючи дітям можливості гратися 1,5-2 години упродовж дня. Кожна дитина любить гратися, вона відчуває потребу у грі. Вільна гра — це природний шлях, йдучи яким дитина набуває вміння та навички. При цьому найбільш природно відбувається процес знайомства дитини з навколишнім середовищем, оскільки під час гри вона часто використовує оточуючі предмети. Вільній грі відведено велику роль у розвитку фантазії дитини та мобілізації усіх її творчих сил. У процесі вільної гри дитина переживає різні емоції, утілюється у різноманітні образи. Під час гри дитина удосконалює своє мовлення. Молодші діти збільшують свій словниковий запас, спілкуючись із дітьми старшого віку.

У грі діти легко засвоюють різні соціальні ролі, шляхом наслідування дорослих розвивають свої соціальні здібності (типові дитячі забави «Доньки-мами», «Лікарня», «Магазин», «Зведення будинку»).

«Гра в колі» — ще одне спеціальне щоденне заняття. Це літературно-музична композиція, яка виконується в колі й супроводжується рухами відповідно до тексту. Для цієї гри дорослий використовує пісні, вірші, пальчикові або рухливі ігри, скоромовки, лічилки і навіть казки. «Гра в колі» може бути простою або складною, з огляду на мету її проведення. Під час гри діти багато рухаються. Словесні образи передають рухами рук, тіла, ходи, в усьому наслідуючи дорослого. Усе це надає багато можливостей для мовленнєвого розвитку, позитивно впливає на сферу відчуттів дитини.
«Гра в колі» триває в середньому 15—30 хвилин і відображає певну пору року, свято або розкриває зміст різних видів людської діяльності (наприклад, працю шевця, садівника, коваля, рибалки). Матеріал літературно-музичної композиції добирається з урахуванням індивідуальних особливостей дітей, їхніх темпераментів, із включенням елементів протилежного змісту: велике і маленьке, легке і важке, швидке і повільне...

Іншим здобутком вальдорфської педагогіки є пальчикова гра — це промовляння вихователем разом з дітьми вірша з одночасним відтворенням його змісту з допомогою рук та пальців. Такий вид гри сприяє активізації роботи клітин мозку, інтелект дитини при цьому розвивається природним шляхом. Дія дитини у пальчиковій грі ґрунтується на наслідуванні дорослих. Чудовим матеріалом для пальчикової гри можуть бути народні пісні, вірші тощо.

Пальчикова гра також забезпечує навантаження на дрібну моторику рук, що сприяє вдосконаленню диференційованих рухів, впливає на розвиток тактильного відчуття, мовлення, манери спілкування дитини.

Ігри такого типу мають властивість концентрувати увагу дітей, що може бути час від часу використано батьками, але зловживати цим не можна. Тому ці ігри слід використовувати помірно, кілька разів упродовж дня.

Особливістю вальдорфського дитячого садка є методика навчання та організації рухливої гри, що базується на наслідуванні дітьми дій дорослого, який веде гру. Рухлива гра благотворно впливає на фізичний, інтелектуальний, емоційний розвиток дитини. Показово, що дитина у процесі рухливої гри реалізує себе як соціальна істота, вчиться співпереживати.

Важливою умовою, яка відрізняє вальдорфську рухливу гру від спортивної, є те, що вона має образний сюжет і позбавлена елементу змагань. У вальдорфському садочку широко використовуються музично-ритмічні ігри, які, окрім естетичного почуття, виховують почуття ритму і гармонії у дитини.

І.В. Лущик
"Зростай здоровою, дитино!"

 

Для добавления комментария необходима регистрация и авторизация.

Реклама



Авторизация