Справді, останнім часом прогрес у навчанні пов'язаний із накопиченням учнями теоретичних знань, унаслідок чого знижується загальна емоційність викладання, мовлення стає сухим, надзвичайно рідко використовуються мовні та музичні ритми, які самі по собі активізують емоційну й мимовільну пам'ять. Іншими словами, під час навчання акцентуються механізми лівої півкулі за одночасного ослаблення включеності правої півкулі. Це призводить до того, що в дітей не розвиваються творчий підхід, інтуїція, образне мислення, почуттєва сфера.
До 9-10-річного віку дитина здебільшого є «правопівкульною» істотою. Це твердження обумовлене певними особливостями психічного розвитку дітей у дошкільному й молодшому шкільному віці: мимовільність, невисокий рівень усвідомлення поведінки, емоційність, характер пізнавальної діяльності безпосередній, цілісний і образний. Дозрівання правої півкулі відбувається більш швидкими темпами, тому в ранній період розвитку її внесок у забезпечення психічного функціонування людини є більш вагомим, ніж лівої півкулі.
Для підвищення ефективності навчання ліворуких дітей необхідно якнайчастіше звертатися до можливостей правої півкулі, щоб повніше використати властиві їй особливості: значну швидкість і емоційність сприйняття, узагальненість, цілісність, образність, залучення мимовільної пам'яті, безпосередність сприйняття. Дошкільникам і без цього властиві названі особливості завдяки специфіці вікового психічного розвитку, а в ліворуких дітей вони яскравіші з огляду на більш значну активність правої півкулі. Із цією метою корисно систематично включати в навчальний процес маніпулювання з моделями й макетами, використовувати яскраві емоційні приклади в поясненнях, наочність.
Навчання дитини-шульги повинне будуватися на безпосередньому почуттєвому сприйнятті з опорою на рухи, музику, малювання, ліплення, практичні дії.
Для шульги необхідно спланувати раціональний режим дня. Ліворука дитина, як правило, легко збуджується, швидко утомлюється, тому її життєдіяльність повинна бути спланована у такий спосіб, щоб уникнути перевантаження і перевтомлювання.
"Незабаром до школи"
< Предыдущая | Следующая > |
---|