Навчальні невдачі та незадовільна поведінка можуть бути також обумовлені порушеннями функціонування нервової системи дитини.
Перше, що необхідно зрозуміти батькам,— це те, що комплекс таких якостей, як емоційна нестійкість, підвищена збудливість, зниження рівня контролю за поведінкою, погана концентрація уваги, підвищена стомлюваність, порушення сну та апетиту,
настирливі рухи, недостатньо розвинене почуття дистанції, а також присутність одного або кількох соматичних або вегетативних проявів (алергодерматозу, енурезу, вегето-судинної дистонії, порушень постави та інших) можуть свідчити про функціональне ослаблення нервової системи дитини, неузгодженість діяльності окремих під-структур мозку, дисбаланс нервових процесів.
Для підтвердження або спростування будь-яких припущень батькам необхідно звернутися до медичного психолога або невропатолога.
Було доведено, що факторами ризику розвитку в дітей малих психоневрологічних розладів є шкідливі впливи в період вагітності та пологів матері, які не призводять до важких ушкоджень центральної нервової системи, але накладають свій відбиток на розвиток дитини, що виявляється в зміні функцій головного мозку.
Можливість нормалізації роботи мозку, в першу чергу, залежить від загального стану здоров'я дитини. Доки в дитини не нормалізується мозкова діяльність, будь-які навантаження для дитини небажані, а постійна втома ускладнює та затримує її розвиток. Зважаючи на наведене вище, необхідно пам'ятати про те, що додаткові дошкільні та позашкільні заняття не сприятимуть розвитку такої дитини, а можуть спричинити перевтомлення та затримати її розвиток.
Звертаємо Вашу увагу на те, що занадто яскраві, бурхливі враження або взаємини також перевтомлюватимуть дитину із порушеннями функціонування нервової системи, а підвищене емоційне тло може повністю дезорганізувати її діяльність.
У процесі заняття або уроку діти з аналогічними проблемами у розвитку можуть періодично «відключатися», не помічаючи цього. Вони швидко втомлюються і не можуть зберігати сприйнятливості та розумової працездатності до кінця навчального дня, хоча залишаються активно рухливими до пізнього вечора. Такі діти залежать від ритму роботи свого мозку, і жодні докори або контроль не допоможуть нічого змінити. Для таких дітей важливо дотримувати режим дня та ритуали відходу до сну, а також необхідно зберігати денний сон у розкладі якомога довше.
Нестримана, емоційна поведінка дітей із порушеннями функціонування нервової системи, звісно, не викликає співчуття ані в друзів, ані в учителів, а тільки роздратування, осуд і ворожість; поступово таких дітей у колективі починає оточувати бар'єр відторгнення.
За умови збереження в родині розуміння, терпіння і теплих взаємин із дитиною після функціонального відновлення мозку всі негативні сторони поведінки зазвичай зникають.
Звісно, доведеться застосувати також і медикаментозне лікування, яке дозволить зменшити перенапруження, збудженість, імпульсивність, конфліктність. Інакше, навіть за умови лікування, патологія характеру не тільки залишиться, а може й підсилюватися з віком.
"Незабаром до школи"
< Предыдущая | Следующая > |
---|