ДОШКОЛЁНОК - развитие ребенка, подготовка к школе в Киеве

Главная Психология дошкольника Поради й ігри із засвоєння дитиною навичок самообслуговування


Поради й ігри із засвоєння дитиною навичок самообслуговування

Щоб дитина була охайною і не гризла нігті, радимо пограти з нею в «гарні нігті». Купіть лак для нігтів і фарбуйте їх маленьким модницям. Для скромниць і хлопчиків радимо купити спеціальний безбарвний лак. Цей самий лак допоможе вам відучити дитину ссати пальці. Якщо до 4 років звичка сосати палець не зникла, це свідчить про наявність у дитини серйозної емоційної проблеми.






Під час навчання дитини навичок самообслуговування необхідно промовляти дії, наповнюючи їх змістом. Це добре описано в книзі Т. В. Галанової «Я все вмію робити сам» (російською мовою).

Якщо ми хочемо, наприклад, навчити дитину мити руки, потрібно поділити всі дії на етапи й кожний етап коментувати. Ми пропонуємо такі питання-коментарі:
— Що ми задумали зробити? — Потрібно зробити руки чистими, щоб хробаки не завелися.
— Що будемо робити? — Відкриємо кран із водою, візьмемо мило.
— Як будемо мити руки? — Змочимо й розітремо мило, зробимо з мила білі рукавички з довгими білими манжетами, змиємо піну. Якщо рукавички сірі або чорні, то треба повторити все ще раз, щоб рукавички стали білими.

ОДЯГНЕМО ЛЯЛЬКУ ПІСЛЯ СНУ
Мета:  навчити дитину відтворювати три-п'ять послідовних дій: одягати ляльку, прибирати постіль, використовувати предмети за призначенням; сприяти переносу засвоєних дій у самостійні ігри; тренувати дітей у вживанні прийменників (в, на, під).
Материал: лялька, іграшкові меблі, лялькові одяг, посуд, тазик, глечик.
Хід гри
Дорослий говорить дитині, що лялька Марійка прокинулася й сказала: «Доброго ранку!». Він спочатку сам показує, як одягти ляльку, потім дитина намагається зробити це сама. Ляльку чепурять, саджають за стіл, дитина прибирає її постіль. Потім ляльку пригощають чаєм, а вона, поснідавши, дякує дитині.

НАГОДУЙ ЛЯЛЬКУ ОБІДОМ
Мета:  уточнити з дітьми призначення посуду; навчити називати й послідовно виконувати дії; закріплювати бажання піклуватися про ляльку; тренуватися у вживанні слів: гаряча, солодка.
Матеріал: лялька, стіл, стілець, кухонний і столовий іграшковий посуд.
Хід гри
Дорослий каже:
—  Незабаром лялька Марійка вертається з прогулянки, вона довго гралася й зголодніла. Приготуймо їй кашу й компот.
Потім запитує в дитини:
— Який посуд потрібно взяти? Навіщо потрібні каструля, тарілка, чашка? Дитина відповідає.

Разом із дитиною дорослий готує посуд (каструлю, ніж, тарілки, хлібницю, чашку), потім наливає з відра воду в каструлю й ставить її «на плиту». Дітям пропонується помити фрукти, дрібно «нарізати» їх. Дорослий попереджає, що вода вже кипить, і пропонує дитині висипати з тарілки фрукти до каструлі. Потім перемішує ложкою й каже:
—  Тепер додамо цукру, буде смачний, солодкий компот. Спробуємо на смак, накриємо каструлю кришкою, і нехай компот ще повариться.
Звертаючись до дитини, дорослий читає вірш:
Як багато справ стоїть!
Ось компотик вже кипить,
А тепер ми ляльці нашій
Зваримо смачної каші.

Відставляє каструлю з компотом убік, дістає коробочку з крупою й пояснює, що крупа називається рис, що рисова каша дуже смачна й лялька Марійка буде задоволена. Потім пересипає крупу в тарілку, підходить до дитини та показує їй зерна рису.
Залучаючи дитину до готування каші, дорослий говорить:
—  Вода вже закипіла, треба помити крупу. Налий у маленьку каструльку води й помий рис. Тепер насиплемо крупу у воду, що «кипить», і будемо варити кашу.
Помішуючи ложкою кашу, дорослий примовляє:
Добра каша — помішай,
Лиш вари, не поспішай.

Галанов О.С.
Психічний і фізичний розвиток дитини від трьох до п'яти років

Читайте еще на эту тему:

 

Для добавления комментария необходима регистрация и авторизация.

Реклама