ДОШКОЛЁНОК - развитие ребенка, подготовка к школе в Киеве

Главная Развивающие игры Ігри для розвитку уяви.


Ігри для розвитку уяви.

E-mail Печать PDF

ЧАРІВНІ ОКУЛЯРИ
Мета:  розвиток уяви; опанування поняття часу.
Матеріал:   оправа окулярів без скла або саморобна маска з паперу.
Хід  гри
Ведучий розповідає про пори року, як вони впливають на природу, тварин, людей. Потім говорить: «От чарівні окуляри, вони показують майбутнє. За три місяці, коли прийде весна, ми подивимося крізь них, і що ми побачимо?..» (літо). І т. ін.







ЧАРІВНІ ЛЯПКИ
Мета: розвиток уяви; опанування різних форм предметів.
Матеріал:  заготовлюються макети кольорових ляпок різної форми.
Хід гри
Ведучий показує ляпки й просить сказати, скільки предметів дитина бачить у ляпці та які. Діти по черзі відповідають. Перемагає той, хто назвав побачені предмети останнім.
Ведучому краще записувати відповіді, щоб діти не повторювалися.

СКРИНЬКА З КАЗКОЮ
Мета:  розвиток фантазії, зв'язного мовлення, творчого мислення.
Матеріал:   8—10 різних фігурок, коробочка.
Хід гри
Ведучий пропонує виймати довільно фігурки з коробки. Треба вигадувати, ким або чим цей предмет буде в казці. Після того як перший гравець сказав 2—3 речення, наступний виймає інший предмет і продовжує розповідь. Коли історія закінчилася, предмети збирають разом, і починається нова історія. Важливо, щоб кожного разу вийшла закінчена історія та щоб дитина в різних ситуаціях вигадувала різні варіанти дій із тим самим предметом.

ЧАРІВНА ТРУБА
Мета:  засвоєння дитиною протилежних якостей предметів; розвиток пізнавальної функції, уяви.
Матеріал:   журнал або аркуш паперу, згорнутий у трубочку.
Хід гри
Ведучий показує «чарівну трубу» і говорить, що якщо подивитися крізь неї на предмет, то він змінить свої властивості на протилежні. Ведучий просить малюків подивитися крізь трубу на предмети й розповісти, як вони змінилися.

ДОПОМОЖИ КОЛОБКУ
Мета:  розвиток   пізнавальної   уяви,   творчого   мислення, пам'яті, мовлення; визначення послідовності подій.
Матеріал:  картки із сюжетом із казки «Колобок» (виготовляють із двох книжок-маляток — по картці на кожний сюжет).
Хід гри
Ведучий нагадує дитині казку про Колобка, показує картки. Потім картинки змішують, дитина витягує кожну з них і продовжує розповідь із того місця, якому відповідає картинка.
Якщо дитина впоралася із завданням, запропонуйте їй розповісти казку в зворотному порядку, начебто плівка прокрутилася назад. Якщо є можливість, покажіть на відеомагнітофоні, що це означає.

ПОГРАЄМО В РІПКУ
Мета: розвиток мовлення й уяви; навчання символічного обігравання сюжету; колірне позначення героїв казки; засвоєння понять «більший — менший», послідовності подій.
Матеріал: кружечки: жовтий (ріпка), зелений (бабка), коричневий (дід), червоний (онучка), чорний (Жучка), білий (кішка), сірий (мишка).
Хід  гри
Ведучий розповідає казку-плутанину. Починає з «Ріпки», включає персонажі з інших казок. Дитина зауважує помилки та в результаті переказує «Ріпку».
Спочатку можна дозволяти користуватися картинками-підказками. Коли дитина відповіла, попросіть її вигадати яку-небудь казку з цими новими персонажами. Діти, які успішно впоралися із завданням, вигадують історії з двох-трьох речень, помічають майже всі помилки.

ДОПОМОЖИ КОЛОБКУ
Мета: виховання добрих почуттів, розвиток уяви, творчого мислення, зв'язного мовлення.
Матеріал: казка «Колобок», картки, виготовлені з двох книжок-маляток, різнокольорові кружечки: жовтий (Колобок), сірий (вовк), білий (заєць), коричневий (ведмідь), оранжевий (лисиця).
Хід гри
Ведучий просить дітей нагадати йому казку про Колобка, використовуючи картинки або різнокольорові кружечки. Попросіть малюків подумати, як можна врятувати Колобка. Нехай діти вигадають, що буде з Колобком, якщо він урятується від лисиці, із ким він товаришуватиме, де буде його будинок. Ці та інші запитання допоможуть малюкам вигадати цікаву історію.

ПОГРАЄМО В ТЕАТР
Мета:  навчання дитини драматизації текстів, уміння виразно відтворювати образ героя.
Матеріал: текст казки «Колобок», кружечки різних кольорів, що позначають героїв казки: жовтий (Колобок), зелений (бабуся), оранжевий (лисиця), білий (заєць), коричневий (ведмідь), вирізаний із паперу будиночок, атрибути костюмів (капелюхи, маски) для персонажів, завіса або ширма.
Хід гри
Бажано, щоб у цю гру грали всі члени родини: чим більше учасників, тим краще. Ведучий пропонує пограти в казку «Колобок». Дитина, спираючись на атрибути казки, або самостійно згадує, хто діяв у казці, і знаходить кожному героєві відповідний кружечок.
Потім дитина розподіляє ролі серед членів родини та вручає кожному відповідний кружечок (хтось із членів родини буде виконувати кілька ролей, дитині доручають роль Колобка).
Потім разом із дитиною розмічають простір ігрового майданчика: домовляються, де буде будиночок бабусі й дідуся, де Колобок зустрічатиметься з іншими героями казки.
Перед грою ведучий просить дитину підказати, як мають грати ролі всі учасники, щоб бути схожими на персонажів казки. Підкажіть дитині, що це можуть бути особливі рухи (незграбний великий ведмідь), високий або низький голос, метушлива, або розмірена, або незграбна хода.
Герої займають свої місця й починають грати казку.
Ваша дитина добре впорається з грою, якщо в 4—5 років вона легко розмічає ігровий майданчик, може описати двох-трьох героїв. Якщо в дитини не все виходить, розіграйте інші казки з нашої книги («Ріпка» , «Маша й три ведмеді», «Вовк і семеро козенят»), повторіть «Колобок» за один-два тижні.

СТАРА КАЗКА НА НОВИЙ ЛАД
Мета:  розвиток мовлення, уяви, творчого мислення, освоєння понять «більший — менший — ще менший».
Матеріал: казка «Три ведмеді», кружечки, що позначають ведмедів (коричневі, різних розмірів), червоний кружечок (дівчинка).
Хід  гри
Ведучий згадує з дитиною казку, використовуючи картинки.
Попросіть дитину вигадати «казку навпаки»: ведмеді заблукали й потрапили до дівчинки. Що вони стали б робити, як повелися? Ведучий пропонує за допомогою кружечків розіграти нову казку.

Галанов О.С.
Психічний і фізичний розвиток дитини від трьох до п'яти років

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Обновлено 15.12.2010 23:53  

Для добавления комментария необходима регистрация и авторизация.

Реклама





3 года
- Мама, мама поиграй со мной в загадки,
- Ну, давай, отвечаю. Висит груша, нельзя скушать, что это?
Дочка отвечает:
- А, знаю, это лампочка.
- А теперь ты мама угадай. Висит яблоко, нельзя скушать,что это?
- Не знаю, - отвечаю ей.
- Ну как же не знаешь, это ведь гнилое яблоко!