ДОШКОЛЁНОК - развитие ребенка, подготовка к школе в Киеве

Главная Развивающие игры Пальчикові ігри


Пальчикові ігри

E-mail Печать PDF

Дуже важливою частиною роботи з розвитку дрібної моторики є пальчикові ігри. Ігри ці дуже емоційні, захоплюючі. Вони сприяють розвиткові мовлення, творчої діяльності. Пальчикові ігри ніби відображають навколишній світ, явища природи, предмети, тварин, людей, їхню діяльність. У ході пальчикових ігор діти, повторюючи рухи дорослих, активізують дрібну моторику рук. Тим самим виробляється жвавість, уміння керувати своїми рухами, концентрувати увагу на одному виді діяльності.

Пальчикові ігри — це інсценування яких-небудь римованих історій, казок з допомогою пальців. Багато ігор вимагають участі обох рук, що дає можливість дітям орієнтуватися в поняттях «праворуч», «ліворуч», «угору», «вниз» тощо.

Діти від року до двох добре сприймають пальчикові ігри, що виконуються однією рукою.

Трирічні малюки вже освоюють ігри, які проводяться двома руками, наприклад, одна рука зображає будиночок, а інша — кішку, що вбігає в цей будиночок.

Моя сім'я
Цей пальчик — дідусь.
Цей пальчик — бабуся.
Цей пальчик — татусь.
Цей пальчик — матуся.
Цей пальчик — я.
От і вся моя сім'я!

Текст супроводжується почерговим згинанням пальців, розпочинаючи з великого пальця. Після закінчення промови — покрутити кулачком.

Схованки
У хованки пальці грали
І голівки заховали.
Оце так, оце так. .
І голівки заховали.

Ритмічно згинати і розгинати пальці. Ускладнення: почергове згинання пальчиків на обох руках.

Пальчик-хлопчик
— Пальчик-хлопчик, де бродив?
— З цим братиком в ліс ходив,
З цим братиком борщ варив,
З цим братиком снідав,
З цим братиком співав.

Під час промовляння показати великі пальці на обох руках. Потім по черзі з'єднувати їх з рештою пальців.

Вулик
Ось маленький вулик, де бджоли сховалися.
Ніхто їх не побачить.
Ось вони показалися з вулика.
Одна, дві, три, чотири, п'ять!
З-з-з-з-з!  
                         
Пальці стиснути в кулак, потім відгинати їх поодинці. На останній рядок різко підняти руки вгору з розчепіреними пальчиками — бджоли відлетіли.

Черепаха
Ось моя черепаха, вона живе в панцирі.
Вона дуже любить свою домівку.
Коли вона хоче їсти, то висовує голову.
Коли хоче спати, то ховає її назад.

Руки стиснути в кулаки, великі пальці усередині. Потім показати великі пальці й заховати їх знову.

Капуста
Ми капусту рубимо, рубимо,
Ми капусту солимо, солимо,
Ми капусту тремо, тремо,
Ми капусту чавимо, чавимо.

Рухи прямими долонями вгору-вниз, почергове погладжування подушечок пальців, потерти кулачок об кулачок. Стискати і розтискати кулачки.

П'ять пальців
На моїй руці п'ять пальців,
П'ять хватальців, п'ять держальців.
Щоб стругати, щоб пиляти
І щоб брати й дарувати. 
Їх не важко рахувать: Раз, два, три, чотири, п'ять!

Ритмічно стискати і розтискати кулачки. Під час лічби — по черзі загинати пальчики на обох руках.

Зустрілися
Зустрілися двоє кошенят: «Няв, няв!»
Двоє цуценят: «Ав, ав!»
Двоє лошенят: «Іго-го!»
Двоє тигренят: «Ррр!»
Дві корови: «Муу!»
Дивись, які роги.

Під час промовляння кожного рядка з'єднувати по черзі пальці правої і лівої рук, розпочинаючи з мізинця. Після вимовляння останнього рядка показати роги, витягнувши вказівні пальці й мізинці.

Човник
Дві долоньки притисну
І по морю попливу.
Дві долоньки, це друзі.
Пливи, човнику мій.
Я вітрила підійму,
Синім морем попливу.
По бурхливих бурунах
Пливуть рибки тут і там.

Промовляючи перші рядки, дві долоні з'єднати човником і виконувати хвилеподібні рухи руками. На слова "вітрила підійму"підняти випрямлені долоні вгору. Потім імітувати рухи бурунців і рибок.

Рибки
Рибки граються, сміються
У чистенькому ставку.
То зійдуться, розійдуться
То зариються в піску.

Імітувати руками рухи рибок відповідно до тексту.

Дружба
Дружать в нашій групі дівчатка і хлопчики - обхопити правою долонею ліву й погойдувати в ритмі вірша

Ми з вами подружимо, маленькії пальчики - обхопити ліву долоню правою й погойдувати в ритмі вірша

Один, два, три, чотири, п'ять. П'ять, чотири, три, два, один - з'єднати пальчики обох рук, починаючи з великого. Потім поєднувати, починаючи з мізинця

Доброго ранку!
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, у небі пташки!
Доброго ранку, тобі і мені!

Пальці правої руки по черзі «вітаються» з пальцями лівої руки, торкаючись один одного кінчиками.

Хрущ
Я малий веселий хрущ,
Мене знає кожен кущ.
Маю я красиві вуса
І нічого не боюся!

Стиснути кулачок. Вказівний палець і мізинець розвести в різні боки, це «вуса». Під час читання вірша «ворушити вусами».

Віяло
В літню спеку віяло
Вітерцем повіяло.
З нами вітерець погрався –
І у віяло сховався.

Зображати руками віяло, потім сховати пальці ва кулачок.


Пальчики

Перший пальчик – наш дідусь,
Другий пальчик – то бабуся,
Третій пальчик – наш татусь,
А четвертий – то матуся,
А мізинчик – наш малюк.
Він сховався тут!

Показуємо на пальчик і кажемо: «Перший пальчик …», продовжуємо гру, загинаючи кожен пальчик.


«Рукавички»

Одягаєм рукавички,
(Пальці розгорнуті віялом.)

Рукавички невеличкі.
(Ковзні рухи кистей рук між пальцями.)

Знаєм, хлопчики й дівчатка,
(Руки на рівні грудей, повернуті наперед.)

Все у нас тепер в порядку.
Кожний пальчик має хатку.

(Погладжування кожного пальця відповідно до рими.)

Спільною метою рухливих і пальчикових ігор є не лише зміцнення здоров'я й правильний фізичний розвиток дітей, але й вироблення позитивних емоцій під час виконання різних рухів, спільної гри з однолітками.

Обновлено 23.03.2010 10:54  

Для добавления комментария необходима регистрация и авторизация.

Реклама