ДІЙОВІ ОСОБИ
Дорослі: Ведучий, Шапокляк
Діти: Буратіно, Лисиця, Кіт, Лялька, Білочка, Зайчик, Читці
ХІД ЗАХОДУ
В е д у ч и й
Весняний день — прозорий, голубий,
Навколо пахне ніжним цвітом,
Під вікнами розквітли тополі,
І весело сміються жваві діти.
Душа чутлива, мов ота струна,
До барв весняних, запахів та звуків —
Так може чарувати лиш весна
Після холодних місяців розлуки.
Зібрались дружно ми на свято
Сьогодні в урочистий час,
Щоб вам удачі побажати
Бо наш садочок проводжає вас.
Звучить пісня «Добрий день, вкраїнська школо!» або інша за вибором музичного керівника.
Входять молодші діти з привітаннями.
1-а дитина
З днем щасливим, урочистим
Щиро вам вітаємо!
Всіх дітей, що йдуть до школи,
Ми поздоровляємо!
2-а дитина
Будете ви школярі!
Вас чекають букварі,
Вас чекають гарні парти,
І підручники, і карти,
І просторий, світлий клас —
Всі вони чекають вас.
3-я дитина
Срібний дзвоник скоро-скоро
Всіх покличе вас до школи.
Як підете в перший клас,
Завжди згадуйте про нас.
4-а дитина
Чий такий красивий дім?
Грають промені на нім!
Залюбки стріча діток —
Це...
Діти (разом). Наш дитсадок!
5-а дитина
Чий такий співучий дім?
Цілий день пісні у нім!
Кличе музика в танок —
Це...
Діти (разом). Наш дитсадок!
6-а дитина
Чий такий веселий дім?
Не змовкає сміх у нім,
А малечі — мов квіток.
Це...
Діти (разом). Наш дитсадок!
Звучить пісня про дитячий садок — за вибором музичного керівника.
Під музику пісні «Буратино» з кінофільму «Приключения Буратино», підстрибуючи, вбігає Буратіно з яскравою книжкою в руках, на якій написано «Абетка».
Б у р а т і н о. Ось яку яскраву книжку подарував мені батько Карло, правда, він за неї віддав свою куртку. Але я піду до школи, вивчусь і куплю йому 5 таких курток.
-
Під пісню «Какое небо голубое» до зали входять Кіт Базиліо і Лисиця Аліса.
Л и с и ц я. Та навіщо тобі до школи Буратіно? Від цього навчання самі неприємності. Ось дивись, Кіт Базиліо вчився та зовсім сліпим став від того навчання...
К і т. Так...
Краще дай нам оцю книжку
Ну, а сам — мерщій у ліжко.
Б у р а т і н о
Ні, вам книжки не віддам,
Її вивчати буду сам.
Л и с и ц я. Ну, як хочеш, тільки тобі там буде нецікаво і самотньо.
Б у р а т і н о. А я разом із дітками піду до школи.
Л и с и ц я (звертається до дітей). Діти, ви теж хочете до школи?
Д і т и. Так!
К і т. Та невже ви вчитися бажаєте?
Д і т и. Так!
Л и с и ц я. Так там же погано!
Д і т и. Ні!
Л и с и ц я
Діти, не йдіть до школи,
Краще пийте кока-колу!
К і т. Так вас не візьмуть!
Ведучий. Це чому ж наших діточок не візьмуть до школи? Лисиця . Тому, що ВОНИ НІЧОГО не знають.
В е д у ч и й. Це не так. Вони вже багато чого знають та вміють.
Л и с и ц я. А ми зараз це перевіримо.
Хто може без вагання
Розв'язать такі питання:
Скільки ніг у карася?
К і т. Скільки крил у поросяти?
Л и с и ц я. Скільки рук у їжака? (Діти відповідають, що у карася немає ніг, у порося — крил, а в їжака — рук.)
К і т. Ти диви, вони і справді такі розумні.
Л и с и ц я. Ходімо звідси, Базиліо!
Нам нема чого тут робити,
Таких розумників нам не обдурити.
Кіт і Лисиця йдуть із зали під звуки вальсу.
Б у р а т і н о
Кіт та Лисиця утекли.
З ними нам не по путі.
Ми ж не будем сумувати,
А давайте танцювати.
Виконується веселий танок за вибором музичного керівника.
Чути стукіт у двері. До зали входять «іграшки».
Вони по черзі співають.. .
Л я л ь к а
А я лялечка мала,
Гарне плаття одягла.
Буду в цьому платті
Танцювать на святі! (Танцює.)
Б і л о ч к а
А я білочка маленька,
Дуже, дуже чепурненька! ,
До роботи я невтомна,
Бо страшенно невгамовна!
Так, так! Ля-ля-ля! (Тричі)
З а й ч и к
А мене зовуть Пухнастик,
А буває — ще й Вухастик.
А насправді я — зайчатко,
Добреньке собі звірятко!
Так, так! Ля-ля-ля! (Тричі)
І г р а ш к и (разом)
В дитсадочку нашім свято,
Чути музику і сміх.
Ми прийшли вас привітати —
Першокласників своїх.
Так, так! Ля-ля-ля! (Тричі)
Іграшки читають вірші.
Л я л ь к а
Ми бажаєм вам щоранку
Прокидатись на світанку.
Добре вчитись і трудитись,
І ніколи не сваритись.
Б і л о ч к а
З вами вже не будем ми
І навчатись, і рости.
Рахувать, читать, писать,
У веселі ігри грать.
З а й ч и к
Зовсім часу ми не маєм,
Бо в садочок поспішаєм.
Нас чекають всі малята,
Ми ідем їх розважати.
Д і т и (разом)
Прощавайте, іграшки дитячі,
Хай ніхто сьогодні з вас не плаче.
Ми з вами добре подружились,
Тепер ви іншим залишились.
Ведучий проводжає іграшки, виходить з ними з зали.
У цей час до зали входить Шапокляк.
Ш а п о к л я к. Привіт! Я ваша нова вчителька — Швабра Петрівна. Вестиму у вас уроки зразкової поведінки. Слухайте мене уважно, і я зроблю з вас найкращих у світі жартівників, шибеників. Почнемо з правил.
Перше правило. Якщо ви відповідаєте на запитання вчителя, то відповідати треба пошепки.
Правило друге. Якщо ви принесли до школи шоколад, то з'їсти його потрібно неодмінно на уроці. При цьому треба гучно шарудіти обгорткою і в жодному разі ні з ким не ділитися!
Правило третє. Якщо попереду сидить дівчинка, частіше прив'язуй її за кіски до стільця. Якщо ж хлопчик — підкладай йому на сидіння кнопки.
А зараз домашнє завдання. Після свята влаштуйте три простенькі шкоди. Перша — киньте в каструлю з супом татові шкарпетки. Друга — спіймайте й зачиніть у шафі кішку. Третя — з маминої шуби виріжте і пошийте Чебурашку.
До зали повертається Ведучий.
В е д у ч и й. Діти, не слухайте її! Ніяка вона не вчителька! Ця бабця Шапокляк! Ви ж знаєте казку про крокодила Гену та Чебурашку? Ти, Шапокляк, припини різні капості говорити, а краще привітай наших школярів, зроби їм подарунок.
Ш а п о к л я к
Зараз трохи поміркую
Й щось корисне подарую.
Ось рогатка вам, малята,
Щоб могли в пташок стріляти.
Ось вам ще і пістолетик —
Одне одного лякати.
Кнопки гострі металеві —
Всім на стільчик підкладати.
Цим камінчиком гарненьким
Можна шибки вибивати.
Ось вам палка-виручалка,
Щоб по ребрах комусь дати...
В е д у ч и й. Досить, досить Шапокляк! Діти, ви згодні прийняти такі подарунки?
Д і т и. Ні, не згодні!
Ш а п о к л я к. Не згодні, не згодні. Але від мене ви більше нічого не отримаєте!
В е д у ч и й. Ти не ображайся, але ці речі дітям не потрібні для навчання у школі. Їм потрібні портфелі, ранці, зошити, ручки, олівці... Краще подивись, як наші діти збиратимуться до школи.
Гра «Збери портфель»
Обираються 2-3 дітей. Береться стільки ж портфелів. На стільцях лежать речі, які потрібні у школі, та ще іграшки і різні не потрібні у школі предмети. За командою вихователя розпочинається гра. Перемагає той, хто швидше і правильніше складе речі у портфель.
Шапокляк заважає дітям під час гри і пропонує їм непотрібні речі.
В е д у ч и й. Діти, заспівайте Шапокляк пісні про школу. Нехай вона послухає і дізнається, чого там навчають.
Виконується пісня «Учат в школе».
Ш а п о к л я к. Так, вирішено! Обов'язково відкрию школу шкідливих наук. Туди прийматиму усіх бажаючих без екзаменів, а навчання буде безкоштовним. Хто з вас бажає записатись до такої школи?
В е д у ч и й. А які науки там викладатимуть?
Ш а п о к л я к. Я навчатиму вас мастити клеєм стільці, смітити, сваритися між собою, зводити наклеп, звертати провину на інших, бути балакучими, битися, в розмові використовувати брутальні слова...
В е д у ч и й. Досить, досить, Шапокляк! Діти, ви згодні навчатися в такій школі?
Д і т и. Ні!
В е д у ч и й. Чуєш, діти не згодні з тобою, бо вони підуть до справжньої школи. А зараз вони хочуть прочитати віршики про школу.
Діти читають вірші про школу за вибором вихователя.
Ш а п о к л я к. Мені це ні до чого! До того ж, я дуже поспішаю, в мене є справи важливіші за школу! (Виходить із зали.)
В е д у ч и й. Діти, для того щоб вас зарахували до першого класу, необхідно скласти іспити. Ось ми зараз перевіримо, як ви готові до цього...
Проводиться вірш-гра «Так» чи «Ні».
ВІРШ-ГРА«ТАК» ЧИ «НІ»?
В е д у ч и й
Зіграти хочеться мені
Із вами друзі в «Так» чи «Ні».
Я вам питання задаю,
Готуйте відповідь свою.
Відповідайте, як мастак,
Єдиним словом «ні» чи «так».
Якщо кмітливий дуже ти,
То може й рима помогти.
Але вона хитрюща в нас —
Аби не збила з толку враз.
Тягнути час навіщо нам?
Почнемо гру — побачиш сам.
Скажіть, співає сом пісні?
Не гайся з відповіддю...
Д і т и (разом). Ні.
Чи вміє плавати гусак.
Ну що ви скажете тут?
Д і т и (разом). Так.
Чи може стати у вогні
Вода холодним льодом?
Д і т и (разом). Ні.
Скажіть мені, червоний мак
В січневу пору квітне?
Д і т и (разом). Ні.
А крокодил букет на дні
З лілей зібрати може?
Д і т и (разом). Ні.
Чи може вище гір літак
У вишину злетіти?
Д і т и (разом). Так.
А візерунки на вікні
Мороз малює взимку?
Д і т и (разом). Так.
Чи правда, друзі-бо, що рак,
Коли повзе, то задки?
Д і т и (разом). Так.
Якшо не їстиме три дні,
Верблюд ходити зможе?
Д і т и (разом). Так.
До забіяк і розбишак
Є у людей повага?
Д і т и (разом). Ні.
Чи достигають навесні і
Пшениця й жито в полі?
Д і т и (разом). Ні.
Коли розсердиться хижак,
Слона він може вбити?
Д і т и (разом). Ні.
Ріка біжить у далині.
Чи є у неї ноги?
Д і т и (разом). Ні.
Росте у морі пастернак?
Відповідай скоріше...
Д і т и (разом). Ні.
А чи буває сон у сні?
Чекаю відповіді...
Д і т и (разом). Так.
Перекривив синицю шпак.
Таке в житті буває?
Д і т и (разом). Так.
Скажіть, морози крижані
Страшні для мавп тропічних?
Д і т и (разом). Так.
Чи правда це, що вовк у смак
Наївся груш і яблук?
Д і т и (разом). Ні.
А під кінець скажіть мені:
Цікава гра у «Так» чи «Ні»?
Д і т и (разом). Так.
В е д у ч и й. Молодці! Гарно відповіли на моє запитання. А хто з вас знає приказки про школу?
Діти по черзі говорять по одній приказці.
1. Мудрим ніхто не вродився, а навчився.
2. Гарно того вчити, хто хоче все знати.
3. Вчи дитину, як вона впоперек лави лежить.
4. Чого Івась самохіть не навчився, того Івана й дубцем не навчиш.
5. Хто грамоти вміє, той краще і сіє.
6. Щоб багато знати, треба мало спати.
7. Нема науки без муки.
8. Учений іде, а неучений слідом спотикається.
9. За письменного трьох неписьменних дають, та й то не беруть.
10. Дерево сильне корінням, а людина знаннями.
11. Не кажи «не вмію», а кажи «навчусь»!
12. Якщо за день нічого не вивчив, то весь день змарнував.
13. Здобудем освіту — побачиш більш світу.
14. Голова без розуму — що млин без води.
15. Щоб іншого навчати, треба самому уміти.
16. У дитинстві вивчене — що на камені висічене.
17. Книжку читай — розуму набирай.
18. Людина із знаннями скрізь у пошані.
19. Нічого не знаєш — нічого не скажеш.
20. Хочеш знати — не соромся питати.
21. Хто каже, що знає все, той не знає нічого.
22. Для вс'якого діла знання потрібні, а щоб знати — треба навчатися.
23. Дурневі знання ні до чого.
В е д у ч и й
Яке гарне вийшло свято.
Хто ж вам допомагав його готувати?
1-а д и т и н а
Співом хорошим
Згадаєм в цей час
Тих, хто завжди
Піклувався про нас.
2-а д и т и н а
Спасибі, вихователі,
Були ви нам — як матері.
3-я д и т и н а
Спасибі нашим поварам,
Вони не дали схуднуть нам.
4-а д и т и н а
Спасибі всім, хто пестив нас
І проводжає в перший клас.
5-а д и т и н а
Люди кажуть, що пісня вранці помагає,
Пісня в горі нас втішає,
Пісня радощі приносить.
Наше серце пісні просить.
6-а д и т и н а
Спасибі музичному керівнику,
Що навчила нас гарно співати
7-а д и т и н а
А душа моя прагне співати
Без зупину, щодня, щогодини.
Хочу щастя це дарувати
Всім, хто хоче,— знайомим, родині!
Звучить пісня «Намалюю небо» або інша за вибором музичного керівника.
1 -а д и т и н а
Вже 6 мені.
Це ж цілий вік життя.
Вже позаду стільки кроків,
Попереду — майбуття.
2-а д и т и н а
Вже 6 мені.
Піду я в 1-й клас.
Ой мороки, ой мороки
Буде ще у нас!
3-я д и т и н а
А мене вже все цікавить:
Зорі, небо та моря...
Та найперше хочу знати,
Чому крутиться Земля?
4-а д и т и н а
А мені уже 6 років.
Скільки ж це ночей і днів?
Ой багато, так багато,
Що я всіх їх не злічив.
В е д у ч и й
Життя — це таємнича книга,
І стільки в ній незвіданих доріг!
Ти озирнешся і помітиш,
Як швидко пролетів за роком рік.
Звучить пісня «Кроки» А. С. Житкевича (співають вихователі) або інша за вибором музичного керівника.
КРОКИ
Крок! Зробив ти крок,
Зробив ти крок у світ широкий.
Крок! Той перший крок —
Перший урок в житті із кроків.
Приспів:
Не зупиняйся на хвилину,
Не зупиняйся ні на мить.
Тому, хто йде в життя сміливо,
Завжди щастить, завжди щастить.
Крок! Іди в життя!
Правдивим будь від дня до років.
Крок! У майбуття!
Життя — це шлях із моря кроків!
Приспів (співають діти):
Не зупинюсь ні на хвилину,
Не зупинюся ні на мить.
Я буду жить для України,
Хай їй щастить, хай їй щастить.
В е д у ч и й
Спасибі всім, хто виступав,
Співав пісні ще й танцював,
На інструментах грав чудово,
Та тим, хто в гості завітав.
Слово надається завідуючій дитячим садком і батькам. Потім завідуюча разом із вихователем вручають дітям «Альбом випускника» та нагороджують почесними медалями.
В е д у ч и й
Мами наші милі!
Бережіть тепло свого порогу!
Проводжаючи своїх дітей із хати,
Простеліть їм рушники в дорогу!
Мами простеляють дітям символічну дорогу із рушників.
Вихователі та мами промовляють дітям напутні слова й побажання:
* * *
Живи з собою в злагоді і в мирі,
Не заздри людям і не проклинай.
Хай буде радість, щастя у квартирі,
Люби батьків своїх, не ображай.
Не зневажай, зла не бажай нікому,
Ділись останнім і добро твори.
Будь справедливим, чесним будь в усьому
І щире слово людям говори.
Бо в добрім слові є тепло і ласка.
У світлім серці є любов свята.
А в мудрості, запам'ятай, будь ласка,
І криється та істина свята,
Яка людьми нас робить в цьому світі
З душею чистою, мов сонця промінець,
То й будеш ти, як сонечко в зеніті,
І всі печалі зійдуть нанівець!
* * *
Ніколи зла нікому не творіть,
Бо зло вертатися погану звичку має.
Добро творіть, усім добро робіть —
І втоми серденько нехай не знає.
З любов'ю в серці, з радістю ростіть,
Учіться людям сонечком світити.
І доброту в своїй душі носіть,
У мирі й злагоді учіться, діти, жити!
Діти виконують парний танець і йдуть із зали по дорозі із рушників, які простелили їм мами.
"Найкращі сценаріі до свят"
< Предыдущая | Следующая > |
---|