ДОШКОЛЁНОК - развитие ребенка, подготовка к школе в Киеве

Главная Психология дошкольника Темперамент дитини. Дитина-сангвінік


Темперамент дитини. Дитина-сангвінік

Кожна дитина з перших днів життя має індивідуальний темперамент, який практично неможливо змінити. Вроджений темперамент людини видно в усьому: у швидкості її мислення, темпі мовлення, у міміці, рухливості, манері спілкування тощо. Темперамент обумовлює швидкість і силу реакції нервової системи на різного роду подразники: на інтонацію матері, мокрі пелюшки, почуття голоду, біль у шлунку, власні бажання і тому подібне. Згодом одним з таких подразників виступає дитячий колектив. Щоб полегшити процес адаптації в колективі, треба враховувати темперамент дитини. Як відомо, існує чотири найпоширеніші типи темпераменту: меланхолік, флегматик, холерик і сангвінік. Розглянемо кожний з цих типів.






Дитина-сангвінік

Така дитина вертка і рухлива. Сльози з'являються миттєво, але вона швидко втішається та переключається з одного заняття на інше. Батьків часто непокоїть її незібраність, неуважність, несерйозність, неакуратність, але, попри все, дитина приємна в спілкуванні, заводій, вигадник, фантазер.

Засинає легко і швидко, так само легко і рано прокидається. В іграх любить лазити, повзати, розгойдуватися, бігати. Бути непостійним — не вада, а властивість дитини-сангвініка. Такі діти миролюбні, не пам'ятають зла, добрі та нежадібні.

Дитина-сангвінік весела, життєрадісна, спритна і товариська. Ігри і повсякденне життя цієї дитини повинні бути рухливими, вимоги до спокою і врівноваженості треба узгоджувати з урахуванням особливостей її темпераменту. Дитина-сангвінік може навчитися утримувати увагу з допомогою дорослого, якщо дорослий приділяє їй багато уваги під час спільних занять.                                             

Це найбільш «відповідний» для дитячого садка темперамент. Дитина неймовірно зацікавлена і постійно потребує нових вражень. Дитина-сангвінік виявляє величезну цікавість до всього, що її оточує. Вона чудово сходиться з однолітками, швидко адаптується в незнайомому місці й миттєво засвоює нову інформацію. Її жвава мова рясніє новими словами і супроводжується імпульсивними жестами. Дитина-сангвінік не злопам'ятна — вона швидко прощає і забуває образу. Сангвініки — природжені лідери і заводії. Однак, захопившись якою-небудь справою, маля не може правильно розрахувати сили, тому швидко втомлюється і часто змінює набридлі заняття.

Як тільки дитина-сангвінік помічає, що довкола є діти,— вона відразу потребує спілкування з ними. Сангвініки володіють природженою готовністю до дитячого садка. Тому, чим раніше віддати таку дитину в колектив, тим краще буде для всіх.

Спочатку сангвінік з радістю йтиме до дитячого садка. Але він швидко втомлюється від одноманітності, і тільки-но йому стане нудно ходити до дитячого садка, він обов'язково продемонструє своє невдоволення.

Ліплення, малювання, музика, танці, фізкультура, розвивальні ігри підуть малюку на користь. Дитина-сангвінік буде із задоволенням ходити в дитячий садок лише в тому випадку, якщо їй там буде цікаво.

Таким чином, темперамент — передусім те, що дано природою, а природа, як відомо, рідко помиляється. У кожному типі темпераменту є багато позитивного, у кожної дитини є запас якостей і властивостей, що допомагають їй зберегти свою індивідуальність і неповторність, своє власне «Я». Вихователям, які вибирають для себе той чи інший стиль спілкування з дитиною, виробляють особистий підхід до неї, потрібно пам'ятати, що «чисті» типи темпераменту зустрічаються дуже рідко, реальна дитина має змішаний тип темпераменту, що обумовлює нестандартність її поведінки і різні способи реагування. Але в кожної дитини превалює, має найбільший прояв один або два типи темпераменту.

Дитина-флегматик
Дитина-холерик
Дитина-меланхолік

О.С. Нурєєва, З.І. Шейнфельд
«Таємниці адаптації. Психологічні особливості дітей дошкільного віку»

 

Для добавления комментария необходима регистрация и авторизация.

Реклама



Авторизация



Дочери собираются утром в школу. Младшая - первоклассница - просит старшую, восьмиклассницу, дать ей линейку. Старшая возмущается:
- Почему я должна тебе что-то давать? Сегодня тебе линейка нужна, завтра моя одежда, а послезавтра ты что, мой мозг попросишь?!
Младшая отвечает:
- Мозг не надо. Я его мерила - он мне мал.