Зазвичай молодші дошкільники за своєю вдачею дуже товариські, життєрадісні, оптимістичні. Вони цілком здатні обходитися без батьків, знаходячи спільні з іншими дітлахами заняття та ігри. Якщо дитина із задоволенням включається в ігри з однолітками, приймає загальні правила, не конфліктує, з цікавістю відгукується на пропозиції познайомитися, то можна сказати, що вона комунікабельна і не зазнає труднощів у взаємостосунках з оточуючими. Але як боляче буває батькам бачити, коли, спостерігаючи за іграми дітей, їхня дитина часто стоїть осторонь, не наважується підійти, лякається дорослих. Анітрохи не легше, якщо вона весь час конфліктує, ображає інших, сперечається, заважає грати іншим дітям.
Труднощі у взаєминах малят виникають нерідко, і це нормально, але вихователеві варто звернути увагу на стійкі прояви замкненості, конфліктності, образливості й емоційної нестійкості у дитини під час спілкування. Насторожити можуть і часті скарги на те, що всі оточуючі погані, б'ються, кривдять, ображають, не приймають малюка до гри. Зазвичай діти можуть домовитися між собою, та іноді вихователеві слід допомогти дитині встановити контакти з іншими дітлахами. Завдання вихователя — ввести дитину в світ складних людських стосунків і почуттів, не на словах, а на прикладах з реального життя показати, як можна долати труднощі в спілкуванні. Дитина повинна відчувати, що вона не самотня і що мати друзів — це чудово!
Клубочок
Гра вчить дітей жити дружно, відчувати інших, підтримувати й співпереживати, допомагає згуртувати дітей у групі.
Гру корисно проводити з малознайомими дітьми, які тільки-но прийшли до дитячого садка.
Організація гри
Діти сідають у коло, ведучий, тримаючи в руках клубочок, обмотує нитку довкола пальця і ставить учаснику гри будь-яке питання, що його цікавить (наприклад: «Як тебе звуть?», «Чи хочеш ти зі мною товаришувати?», «Що ти любиш?», «Чого ти боїшся?» тощо). Потім він котить клубочок до дитини, яка ловить клубочок, обмотує нитку довкола свого пальця, відповідає на питання, а потім пропонує своє наступному гравцю. Таким чином, наприкінці гри клубочок повертається до ведучого. Всі бачать нитки, що зв'язують учасників гри в одне ціле, визначають, на що ця фігура схожа, багато дізнаються одне про одного, гуртуються.
Зауваження. Якщо ведучий вимушений допомагати дитині, то він бере при цьому клубочок назад, підказує і знову кидає його дитині. У результаті можна визначити дітей, які відчувають ускладнення в спілкуванні,— у ведучого з ними будуть подвійні, потрійні зв'язки.
Кухарчуки
Гра розвиває уміння слухати й виконувати команди, знайомить малят з навколишнім світом, об'єднує їх.
Організація гри
Усі встають у коло — це каструля. Зараз готуватимемо суп (компот, вінегрет, салат). Кожен вигадує, роль якого компонента страви він буде виконувати (м'ясо, картопля, морквина, цибуля, капуста, петрушка, сіль тощо). Ведучий вигукує по черзі, що він хоче покласти в каструлю. Той, хто упізнав себе, стрибає в середину кола, наступний гравець після стрибка бере за руки попереднього. Так роблять усі «компоненти», поки не опиняться в середині кола. У результаті виходить смачна, красива страва — просто смакота.
Добра тварина
Гра розвиває уміння чути одне одного, відчувати підтримку інших дітей, уміння виконувати дії за командою.
Організація гри
Учасники встають у коло і беруться за руки. Ведучий тихим голосом говорить: «Ми — одна велика добра тварина. Давайте послухаємо, як вона дихає!» Всі прислухаються до свого дихання, дихання сусідів. Ведучий: «А зараз спробуємо подихати разом!» Вдих — усі роблять крок вперед. Видих — усі роблять крок назад. Вдих — усі роблять два кроки вперед, видих — усі роблять два кроки назад. Вдих — два кроки вперед, видих — два кроки назад. Вихователь коментує: «Так дихає не тільки тварина, так само чітко й рівно б'ється її велике добре серце. Стук — крок уперед, стук — крок назад і так далі».
Тінь
Гра розвиває уміння чути одне одного, відчувати підтримку інших дітей, уміння виконувати дії за командою.
Організація гри
Один гравець ходить по приміщенню і робить різні рухи, несподівані повороти, присідання, нагинається в сторони, киває головою, махає руками. Решта дітей встають за ним у лінію на невеликій відстані. Вони — його тінь і повинні швидко й чітко повторювати його рухи.
Потім ведучий міняється.
< Предыдущая | Следующая > |
---|