ДОШКОЛЁНОК - развитие ребенка, подготовка к школе в Киеве

Главная Твой ребенок - гений Приєднання до світу дорослих


Приєднання до світу дорослих

У попередніх розділах ми говорили про приєднання дитини після його народження до матері, коли між ними перекидаються мости, що створюють для немовляти стан захищеності. У цей період навколишній світ ще далекий малюкові і лякає його. Але поступово між навколишньою реальністю і малюком так само вибудовуються мости, які служать не тільки опорою для дитини в поки що обмеженій для нього реальності, але одночасно є каналами, по яких зовнішній світ постійно впливає на мозок дитини, що розвивається.

Об'єкти зовнішнього світу - це ще й стимулятори розвитку інтелекту вашої дитини. І батьки будуть правильно робити, якщо з самого раннього віку, мало не з перших днів життя малюка почнуть знайомити його з усім, що оточує його. Його органи чуття вже досить розвинені, щоб сприймати все, що батьки будуть показувати йому і при цьому називати ці об'єкти їх іменами. Звичайно, при цьому абсолютно неправильним буде бажання батьків перейти на дитяче сюсюкання, або прагнення все називати зменшувальними іменами.Якщо є можливість, торкайтеся цих предметів рукою, а якщо ваш малюк може доторкнутися своєю ручкою до цього об'єкта, то зв'язок з ним у нього буде більш повним і ефективним. Приділяйте кожен день деякий час такого роду приєднанням, і в результаті цього дитина буде почувати себе більш впевнено і спокійно в тому приміщенні, в якому вона знаходиться. Необхідно приєднувати малюка і до всіляких звуків, тому що якщо він не знає їх походження, то вони лякають його. І, нарешті, важливе приєднання дитини до взаємодії із зовнішнім світом. І це відбувається найуспішніше в рухливих іграх, які повинні влаштовувати дорослі. Найкраще, якщо в цих іграх беруть участь батьки. Приєднання відбувається найбільш ефективно, якщо воно супроводжується радісною атмосферою, а ще краще, якщо в цьому є присутнім батьківська любов. Саме вона є гармонізуючою силою приєднання, що в більшій частині своїй є передачею досвіду дорослих і їхнього ставлення до об'єктів. Якщо батьки не в змозі наситили спрагу дитини в приєднанні, то надалі такого роду приєднання будуть відбуватися вже з подачі інших людей, у яких відношення до світу може бути зовсім іншим, що, звичайно, накладе відбиток на вашого малюка. Якщо батько або мати спілкуються з малям недостатньо або навіть уникають необхідного для їх дитини спілкування, тому що їхні власні інтереси для них важливіші, ніж інтереси народженої ними дитини, то такого роду відкидання породжує в дитині відчуття самотності та прагнення привернути увагу дорослих тими способами, які для нього доступні і які дуже часто батьки не схвалюють. Але малюк змушений це робити, і не його вина в тому, що це не подобається дорослим. У більш пізньому віці, коли дитина починає входити в соціальне середовище садкових груп та шкільних класів, процес приєднання триває, і при цьому дуже велике значення буде мати попередня робота з нею батьків. До чого і як буде приєднуватися їхня дитина в майбутньому, багато в чому залежить від того фундаменту, який закладуть в неї батьки в перші роки її життя.

 

У більш пізньому віці, коли діти стають старшими і в них починає складатися система цінностей матеріального світу, велике значення має все, що може бути прикладом взаємин, як між людьми, так і з оточуючим їх світом.Тому в цей час величезний вплив на них мають засоби масової інформації, особливо телебачення. У цей період життя у старших дітей та підлітків формуються еталони цінностей світу  і принципи взаємодії з цим світом.

У кожної  людини є жіноче і чоловіче начала. І якщо підліток бачить в фільмах і рекламах, що жінка - це в першу чергу спокусниця, об'єкт задоволення і сексуальної привабливості, то в підлітків обох статей розвивається відповідне ставлення до себе і протилежної статі. Гармонія між жіночим та чоловічим в кожній людині може бути створена тільки зовнішніми засобами. І тому зовнішні приклади, свідком яких є підліток, і його власні стосунки з протилежною статтю, формують внутрішні відносини між чоловічим і жіночим началами. І від цього вони можуть бути або потворними або гармонійними.

Людина - соціальна істота і тому дуже важливим при приєднанні є виховання в ньому його суспільної значимості і єдності з навколишнім світом. У дитини, а потім і підлітка повинні бути обов'язки, які відносяться як до її самої, так і до сім'ї, в якій вона зростає. Причому, обов'язки, які вона повинна виконувати для сім'ї, мають стояти на першому місці, і тільки потім все те, що стосується його самого. Для сім'ї дитина (або підліток) може поливати квіти, підмітати і мити підлогу, готувати якусь їжу для всіх, хто живе разом з нею, ходити в магазин за продуктами або ж виконувати якісь інші доручення, які їй під силу. Зрозуміло, громадські роботи повинні розподілятися по справедливості між членами родини, що вкрай необхідно для гармонійного приєднання людини до соціального середовища та його нижчого осередку - сім'ї. Обов'язки для сім'ї повинні залишати достатньо часу для задоволення своїх власних потреб та інтересів, які, проте, повинні бути відсунуті на другий план. Саме громадські інтереси об'єднують людей в одне ціле - в сім'ю або колектив, чи в державу, громадські інтереси, що не оплачуються, тому що в цьому випадку вони стають особистими. За межами сім'ї - це турбота про все, що належить товариству. Національна єдність може виховуватися прагненням зберегти все своє, національне, відкидання всього, що приходить замість національного, якщо воно або дорівнює за значимістю або навіть менш значуще. Прикладом цього є російське слово - "крестословица", яке без всяких на те підстав, замінили іноземним словом "кросворд". Подібного роду замін відбулося безліч і не тільки слів або виразів, але і всіляких фільмів для дітей і дорослих, у яких поверхневе - емоційний зміст - подається як щось цінне для заповнення дозвілля, а твори наших вітчизняних режисерів і письменників, що несуть в собі глибоку психологічну основу, або замовчуються або відходять на задній план. У кожної психічно нормальної людині є та частина її психіки, яка об'єднує її з навколишнім світом - це найвища соціальна надбудова, без якої людина не може бути повноцінною частиною людського суспільства. Руйнування цієї надбудови неминуче веде до порушення не тільки національної свідомості, а й до патології відносин і між людьми і між людиною і природою. Людей які страждають на такого роду патологією можна порівняти з категорією психічно хворих людей, які страждають на шизофренію.

За матеріалами книги П.Зорін "Твоя дитина - геній".

 

Для добавления комментария необходима регистрация и авторизация.

Реклама