Наведений нижче опитувальник дозволяє визначити, якою мірою в дитини розвинені вольові якості — стійкі способи саморегуляції поведінки та спілкування, на яких базуються довільне запам'ятовування, увага і мислення.
1. Чи належною мірою в дитини сформовані навички гігієни (зранку чистити зуби, мити руки перед їжею та ін.):
а) робить завжди сама, без нагадування;
б) робить завжди, але іноді необхідно нагадувати;
в) без спеціального нагадування не робить
2. Чи допомагає дитина вдома по господарству (миє посуд, прибирає ліжко, накриває на стіл):
а) робить постійно;
б) робить часто;
в) робить дуже рідко
3. Чи притаманні дитині стійкі навички самообслуговування (може самостійно зробити бутерброд, одягтися відповідно до погоди, зав'язати шнурки, шарф):
а) притаманні належною мірою;
б) притаманні деякі;
в) непритаманні
4. Чи вміє дитина втримувати увагу упродовж 15-20 хвилин, коли перебуває на самоті (під час читання вголос, малювання, гри):
а) уміє дуже часто;
б) уміє рідко;
в) не вміє
5. Чи здатна дитина керувати своїми бажаннями (не їсти перед вечерею цукерок, хоча вона має можливість їх узяти; не вередує, якщо дорослий щось забороняє):
а) уміє належною мірою;
б) уміє тільки зрідка;
в) не вміє
6. Чи вміє дитина поводитися за столом (правильно сидіти, акуратно їсти):
а) зазвичай уміє;
б) уміє, але робить не завжди;
в) не вміє
7. Чи має дитина більш-менш стійкі інтереси (слухає музику, малює, вивчає іноземні мови, конструює, ліпить із пластиліну):
а) усі інтереси належною мірою стійкі;
б) інтереси є, але увесь час змінюються;
в) очевидні інтереси відсутні
8. Чи вміє дитина поводитися в товаристві (не перебиває старших, без нагадування вітається, прощається, дякує):
а) уміє;
б) уміє, але іноді доводиться нагадувати;
в) не вміє
9. Чи дотримує дитина певного режиму дня (час прогулянки, їжі, сну):
а) зазвичай дотримує;
б) у цілому дотримує, але іноді порушує;
в) ні, не дотримує
10. Якщо дитина ставить запитання, чи завжди вона вислуховує відповідь:
а) зазвичай із інтересом вислуховує пояснення;
б) іноді не слухає, відволікається;
в) іноді запитує просто так, не вимагаючи відповіді
11. Чи прибирає дитина свої іграшки після гри, альбом — після малювання, книжки та зошити — після читання, письма:
а) завжди прибирає;
б) завжди прибирає після нагадування;
в) не прибирає
ПІДСУМКИ
Варіант відповіді «а» у кожному запитанні оцінюється у 3 бали, відповіді «б» — у 2 бали, відповіді «в» — в 1 бал.
Далі підсумовуємо бали, отримані в усіх одинадцяти запитаннях.
Рівень сформованості вольових якостей визначається за такими критеріями:
- високий | 33 - 27 балів |
- гарний | 26 - 22 бали |
- середній | 21-18 балів |
- низький | 18 балів і менше |
"Незабаром до школи"
< Предыдущая | Следующая > |
---|