Сприйняття дитини 3—5 років стає все більш усвідомленим, цілеспрямованим, аналізуючим. Дитина може тривалий час, не відволікаючись, спостерігати, розглядати, шукати. У цьому віці на розвиток сприйняття дуже великий вплив справляє розвиток мовлення й мислення.
Починаючи активно використовувати назви властивостей, ознак, станів предметів і явищ, дитина таким чином виділяє для себе ці характеристики.
Позначивши предмет словом, вона відокремлює цим його від інших предметів. За допомогою інтелектуальних зусиль із вивчення властивостей і станів предметів, відносин між ними, виявлення зв'язків і дій із ними малюк починає бачити й розуміти реальні відносини між предметами.
Розвивальні заняття для цього віку включають навчання дитини виявляти й ураховувати у своїх діях властивості предметів, уміння використовувати умовні замінники речей, будувати й використовувати наочні просторові моделі (плани, схеми, креслення). Для успішного освоєння цих навичок, а також для того, щоб завдання відповідали особливостям даного віку, їх необхідно включати в доступні й цікаві дитині види діяльності: гру, малювання, ліплення, конструювання й т. ін.
Чудово розвивають сприйняття загадки. Намагаючись відгадати загадку, дитина починає шукати в оточуючих предметах властивості, описані в ній. Наприклад: «Два черева, чотири вушка» (подушка); «Улітку сірий, а взимку білий» (заєць).
Варто всіляко заохочувати бажання дитини самій складати загадки.
У міру ускладнення психіки й розвитку психічних процесів відбувається їхнє переплетення й взаємовплив одне на одного. Так, загадуючи й відгадуючи загадки, дитина одночасно розвиває сприйняття, увагу, творче мислення, мовлення.
Ми пропонуємо вам використовувати ігри для розвитку сприйняття дитини з розділу «Ігри для розвитку мислення», оскільки вони мають комплексний характер і розвивають як мислення, так і сприйняття.
Психічний і фізичний розвиток дитини від трьох до п'яти років
< Предыдущая | Следующая > |
---|